עוגיות שוקולד צ'יפס הכי עשירות ומפנקות

עוגיות2עוגיות

צ'יפס סופר קלות להכנה. לבקשת הקוראים שוב אני מקפיצה

מצרכים :
2 כוסות קמח לבן רגיל
2 כפיות אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
1 כפית אבקת אספרסו (אפשר להשתמש באבקת נס קפה משובח אחר 'נסטלה') , *** השתמשתי בכף שטוחה נס קפה של עלית + כף שטוחה של קפה לנדוור (לא חובה!!)
1/2 כוס שוקולד צ'יפס
1 כוס סוכר קנים/רגיל/חום (** אפשר 3/4 כוס סוכר קנים/רגיל + 5 כפות מולסה)
1/2 כוס שמן צמחי
1 כף תמצית וניל איכותית
1/4 כוס מים

אופציות שמשדרגות ממש
2 כפות ממרח אגוזי לוז (השתמשתי ב'פרלינוטה')
+ 1 כף גדושה של ממרח לוטוס או ממרח בוטנים
מוסיפים את שניהם או אחד מהם למרכיבים הרטובים ומערבבים.

ההכנה:
מחממים תנור ל- 175 מעלות
שמים בקערה את החומרים היבשים:
קמח, אבקת אפייה, מלח, ואבקת אספרסו (** השתמשתי באבקת נס קפה של 'עלית' – לא חובה). להוציא כפית מהתערובת היבשה ולפזר על השוקולד צ'יפס ולערבב קלות.

בנתיים במיקסר או בקערה בעזרת מטרפה או מזלג, מערבבים במשך כמה דקות את הסוכר והשמן להוסיף את תמצית הוניל ואת המים בהדרגה. (הסוכר אמור להנמס לתוך התערובת להפעיל את שרירי הידיים היטב)

להוסיף את החומרים היבשים לעבד היטב, אבל לא יותר מדי את הבצק. הבצק אמור להיות לח ויציב, יוצרים עוגיה אחת ובודקים אם לא מספיק לח מוסיפים אחד מהמרכיבים הרטובים (מים / מולסה / קצת שמן) לאקסטרא נימוחות אפשר להוסיף למרכיבים הרטובים : 2 כפות ממרח אגוזי לוז , כף גדושה של ממרח לוטוס הטבעוני או חמאת בוטנים.

להוסיף את השוקולד צ'יפס לתוך התערובת ולערבב היטב וליצור כדור בצק אחיד, אבל לא לעבד את הבצק יותר מדי.

אם הבצק פירורי ויבש להוסיף עוד מולסה/שמן/מים.

מסדרים בתבנית עם נייר אפייה, עם כף מוציאים כדורים ומשטחים במרחק זה מזה, אופים כ- 10 דקות מורידים את החום ל- 80 מעלות ואופים עוד כ- 4 דקות.
מוציאים את העוגיות השוקולד צ'יפס מהתנור.

שימו לב!!! אחרי הזמן הזה, העוגיות עדיין רכות, אך הן מתקשות באוויר הפתוח.

זהו , מחממים מים לנס קפה ויש לכם עוגיות שוקולד צ'יפס הום – מייד.

טיפים לאפייה מושלמת של עוגיות השוקולד צ'יפס

** עדיף להשתמש בסוכר חום/קנים מאשר סוכר לבן, הסוכר הלבן סוכר לבן יספק עוגיות קשות ופריכות, סוכר חום יספק עוגיות רכות ונימוחות (וגם ישפיע על הצבע הסופי של העוגיות), אפשר לשחק עם 2 סוגי סוכר. 1/2 סוכר חום , 1/2 סוכר רגיל.

** אל תקציפו. אם אתם משתמשים במיקסר, לא כדאי להשתמש בוו המקציף שלו, כי אז העוגיות יתפחו באפייה, יצנחו ויקבלו קרום מוזר מבחוץ. השתמשו בוו הגיטרה (שלא לדבר על זה שאפשר להכין עוגיות שוקולד צ'יפס בלי מיקסר בכלל).

** אל תעבדו את הבצק יותר מדי. מקרימים את השמן והסוכר עד שלא רואים גבישי סוכר בתוך השמן – כלומר רק עד שהם מתאחדים. כך גם עם הקמח – מעבדים רק עד שהתערובת מתאחדת. זה מספיק.

** הקפידו על אחידות. לאפייה מושלמת, כדאי שהעוגיות שלכם יהיו באותו גודל. אז או שתשקיעו בגאדג'ט ייעודי לייצור עוגיות, או שתשתמשו בכף גלידה קפיצית כדי לקבל את אותה כמות בלילה בכל פעם. שימו לב – אם העוגיות לא יהיו שוות הן לא ייאפו בצורה שווה – מה שאומר שחלקן ייצאו קצת שרופות וחלקן לא אפויות מספיק.

** מלח. חבר'ה, לא לוותר על הקצת הזה, לא תאמינו איך הוא מאזן את המתיקות בצורה מושלמת.

*** שוקולד. נסו להשתמש בשוקולד צ'יפס טבעוני איכותי, כזה שהייתם שמחים לנשנש. אתם יכולים אפילו לקצוץ טבלת שוקולד אהובה במקום להשתמש בסתם שוקולד צ'יפס זול. מותר גם לערבב כמה סוגי שוקולד, זה רק יוסיף לטעם.

עוגיות3

אלה תעשייתיות 😦

** צינון. נותנים לעוגיות להתקרר לחלוטין לפני שנוגעים בהן. זה חלק מתהליך האפייה והגיבוש שלהן.


12 מחשבות על “עוגיות שוקולד צ'יפס הכי עשירות ומפנקות

  1. יצאו עגיות די מכוערות, מתוקות מאד ואפילו מדי. המלח לא מועיל למתכון כמו בעוגיות אחרות.
    מתכון מאכזב ולא טעים בכלל
    גועל נפש
    סך הכל מתכון מצוין

    אהבתי

  2. מתכון מצוין! אני מאד ממליצה להכפיל את כמות השמן ולהוריד מכמות המים והסוכר. אני החלפתי את הקמח הלבן בקמח שיפון מלא! עוגיות מופלאות

    אהבתי

כתיבת תגובה